Hírek, aktualitásokRajzpályázat – 2020/2021 |
2021-01-27 |
Klímasemleges Európa – avagy mit tehetek én? - címmel most is meghirdette rajzpályázatát a Europe Direct Szabolcs-Szatmár-Bereg. Mint ismert, az Európai Bizottság hosszú távú stratégiát fogadott el „Tiszta bolygót mindenkinek” címmel. A stratégia összhangban van a Párizsi Megállapodásban rögzített célkitűzéssel, miszerint a Föld átlaghőmérsékletének emelkedését 2 Celsius fok alatt kell tartani. A hosszú távú stratégiát a Bizottság azért dolgozta ki, hogy megszabja a jövőbeli cselekvés irányát és jövőképpel szolgáljon a kutatók, a vállalkozók és a polgárok számára egyaránt.
Arra kértük a gyerekeket, hogy nézzenek körül, mérjék fel saját cselekvési lehetőségeiket, írják le, rajzolják meg, hogy ők mivel tudnának hozzájárulni egy tisztább, élhetőbb környezet megteremtéséhez és már nem is csak az unokáikra gondolva, hanem bizony saját maguk jövőjére gondolva.
Hét nyíregyházi iskolából – két általános és négy középiskolából érkeztek pályaművek, amelyek – a hagyományokhoz híven az adott év europe direct-kiadványának szöveg- és képanyagát adják, amely ezúttal – megegyezően a kiírással a Klímasemleges Európa – avagy mit tehetek én címet viseli. A pályázatot kétféleképpen értelmezték a diákok: voltak, akik igazi alkotófantáziájukat vették elő, kerestek, kutakodtak különféle energia- és helytakarékos vagy környezetkímélő megoldások megtalálásáért. Ilyen például Zsigó Dalma Kamilla munkája a Pet-Aeropónia:
„Úgy gondoltam hogy kidobásra ítélt PET palackok felhasználásával építem meg a teraszra a fűszernövény termesztő edényt. Azért ezt választottam, mert az aeropóniás rendszerek 95%-kal kevesebb vizet használnak fel! A vízre pedig nagyon kell vigyáznunk! Ha nagyobb méretben elkészülne, akkor a salátát is meg lehet termelni a családnak” – mondta Zsigó Dalma Kamilla a Szent Miklós Görögkatolikus Általános Iskola 8-osztályos tanulója.
A diákok utána néztek azoknak az uniós intézkedéseknek, amelyek a kitűzött cél elérését segíthetik, gondolkodtak a feladaton, sorra vették saját lehetőségeiket ez pedig lépés afelé, hogy most és a jövőben is tudatosabb polgárként tudjanak dönteni, cselekedni.
13 diák és 5 felkészítő pedagógus vett részt a pályázaton és kapott elismerést munkájáért.